Update - Reisverslag uit Azzano San Paolo, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Azzano San Paolo, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu

Update

Door: IK

Blijf op de hoogte en volg Shana

06 Mei 2007 | Italië, Azzano San Paolo

Hoi hoi, liefste lezertjes!

Daar gaan we weer, voor wie het nog altijd niet beu is om mn wekelijkse vertellingen te lezen!

Vorige week was best leuk, vooral door het feit dat we een verlengd weekend hadden, vanaf zaterdagmiddag (ja, zaterdagochtend hebben we school hier, vreselijk) tot en met dinsdag.
Ik had gehoopt dat we een uitstap zouden doen in deze dagen, maar aangezien er onverwachts een Spaanse vriendin van het gezin kwam logeren ging dat dus niet door, en heb ik mijn eigen vertier moeten zoeken.

Zaterdagavond ben ik met Paola mee naar Città alta geweest, daar hebben we min of meer gepicknickt in 't donker, maar dan een picknick zonder eten, maar wel met drank (en drugs, zoals altijd).
Was best leuk, maar een beetje frisjes naar het einde toe, want hoe warm het ook is overdag, rond elf uur 's nachts kan t behoorlijk koud worden.

Zondag overdag heel weinig gedaan meen ik me te herinneren, maar dan tegen vijf uur zijn we naar een voetbalmatch van onze vriendjes (zijnde, de bende jongens van Paola) gaan kijken. Wij als vier meisjes supporterend (ahum, babbelend en absoluut niet oplettend, eigenlijk), terwijl de stoere mannen zich in 't zweet werkten.
Daarna gingen we nog efkes in 't park liggen (vanaf dit punt heb ik foto's, die ik sebiets ga uploaden), en daarna ging het richting het restaurant van Aziz, je weet wel, die marokkaan-fransman. Hij werkt er als kok, en wij gingen z'n kookkunsten eens gaan uittesten. Ik heb spaghetti met zeevruchten gegeten, yumm!
Daarna zijn we nog naar het (vreselijk grote) huis van één van hen, die "minnaar" van Paola (= Simone), geweest om een film te bekijken. Halverwege in slaap gevallen, languit op de schoot van Aziz liggend :P.

Dan zijn we dus al maandag, toen is er een Italiaans meisje dat hier zo'n halfuur vandaan woont naar Bergamo gekomen om me een bezoekje te brengen, Mathilde. Zij is een jaar in Holland geweest, en daar heeft ze Amarens leren kennen, en die heeft me dan weer het nummer van Mathilde gegeven, en zo is de cirkel rond! Leuke dag gehad, veel te veel zoetigheid gegeten, en zo. 'k heb ze Bergamo van alle kanten laten zien, enkel jammer dat tegen het einde de regen kwam opzetten en ik helaas een witte broek aanhad. Ik heb me zo goed en kwaad als 't ging tegen de transparant-wordenneiging van die broek verzet, en k ben er grotendeels in geslaagd.
Godzijdank, stel je voor.

Dinsdag het hele scenario nog eens herhaald, deze keer met Laurie, een meisje van die week in Verbania. Zij woont hier een uurtje van en kwam me ook bezoeken. Weer de hele dag in bergamo (città alta vooral) rondgewandeld, veel gebabbeld, plannen voor deze zomer gemaakt (zij woont in brussel maar komt enkele weken aan de kust werken, dan zien we elkaar zeker!), enzovoort.
We hebben ons goed geamuseerd samen, nu ist aan mij om haar eens te gaan bezoeken! En dat ben ik ook van plan, de twee weken nadat de school eindigt en voordat mn mama en papa me komen ophalen hier.
K heb echt al zoveel plannen voor die twee weken, geen idee of het allemaal zal lukken! Alle mensen die ik moet gaan bezoeken, enzovoort. maar goed, op z'n minst heb ik iets te doen dan!

De rest van de week was behoorlijk rustig, ook gisteravond was kalm aangezien we niet uitgeweest zijn. In plaats daarvan heb ik mijn gastzusje een uitgebreide massage gegeven, ze had er ood aan!
Nu we naar het einde van het schooljaar toegaan moet Paola veel leren, en aangezien ze gisteren de hele middag weg was gaan dansen en vandaag de hele middag gaan werken is in een winkel, wilden de ouders niet dat ze gisteravond uitging, om toch vanochtend wat te kunnen leren. Dat idee, het vanochtend-leren, is mislukt trouwens. Paola is zoals gezegd vandaag gaan werken, voor de eerste keer! Ze was behoorlijk nerveus, dat zag je er wel aan. Vandaag moet ze op proef gaan, maar wel zes uur aan een stuk!
Zij liever dan ik, zou ik zeggen.

Deze morgen rond negen uur opgestaan, en daarna met Paola en de mama naar Città alta geweest om te ontbijten. Daarna een wandeling gemaakt en daarbij vrienden van de mama gezien. Lorella en Fulvio, bij wie we al twee keer gaan eten zijn. Ze hebben twee heel sympathieke dochters, Laura en Giulia. Welnu, terwijl ze dus aan t praten waren vanochtend bekokstoofden ze al om dan vanmiddag samen te lunchen. Zo gezegd zo gedaan, tis nu vijf uur en ze zijn net vertrokken! T was lekker, een soort rare pasta met aardappelen erin, een paar kleine hapjes (ze doen hier alles in een rare volgorde), noten en pistachenoten, fruit, en daarna koffie met ijs! En dan bedoel ik letterlijk, men neme ijs en giet er koffie over. Raar gedoe, maar wel lekker!

Nu goed, dat was het zowat. Ook eind deze week zal ik wat te vertellen hebben, k ga namelijk drie dagen op uitstap, telkens iets anders, en dan is er zaterdagavond het verjaardagsfeest van Aziz, waarbij we naar zn restaurant gaan en daarna naar een behoorlijk verre discotheek (een uur rijden, een uur terug, dat wordt dus een late keer), Whiej!!

Dikke zoen aan iedereen die in ons Belgenlandje vertoeft!

  • 06 Mei 2007 - 15:42

    Valie:

    ooooh en dan worden we alweer jaloers.. het belgische zonnetje is vanmorgen weggesmolten door de veel te hoge bloktemperatuur onder de studenten.
    Geniet voor ons van de zon en het bruisende uitgaansleven hé shanatje!!

    dikke zoen

  • 07 Mei 2007 - 19:38

    Petra:

    Idd, de zon, tlaat ier ook te wensen over zenne!
    :D Tijd daj gie terug int land ziet wey, dat er toch nog een beetje zon over ons nederdaald! :D hèhè
    Tjah, amaai zeg, ik wiln ook zeg!

    toedeloe!
    Kus
    x

  • 12 Mei 2007 - 17:45

    Sof:

    Je haar is zwart! *SHOCK!!!* Maar tis wel vreeee schoon ;-)

  • 12 Mei 2007 - 17:48

    Sof:

    Oké, na nader onderzoek blijkt het iets tussen zwart en bruin te zijn (Sofie en de wonderlijke wereld van haarkleuringen). BTW, wanneer een opdatum?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Azzano San Paolo

Shana

Het Adres: Shana Loones, Via Adamello 27, 24052 Azzano San Paolo (Bergamo), Italia

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 22951

Voorgaande reizen:

28 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: