Ciao amici miei! - Reisverslag uit Azzano San Paolo, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu Ciao amici miei! - Reisverslag uit Azzano San Paolo, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu

Ciao amici miei!

Door: IK

Blijf op de hoogte en volg Shana

25 Maart 2007 | Italië, Azzano San Paolo

Hallo allemaal!

NA alle avontuurlijke weken was dit er (godzijdank!) eentje van minder grote vernieuwingen.

Zo ben ik bijvoorbeeld wederom naar de Pilates geweest, waarna mn buikspieren ( ja echt waar, elke mens heeft die! Alleen werken ze bij de meesten niet) in staking gingen. We zijn nog niet tot een akkoord gekomen, ondanks de onderhandelingen via de vakbond.

Daarnaast ben ik ook weer naar de discotheek geweest, gisteravond. K ben er nog niet volledig van bekomen. Samen met Paola en haar bijna uitsluitende mannelijke aanhang zijn we de verjaardag van Chiara, het derde meisje in de groep, gaan vieren in de "Fluid". Te marginale naam, gewoon.
Het was... interessant. Om even een sfeerbeeld te schetsen: Stel u een niet uitermate grote zaal voor, donker, enkel van die epilepsie-opwekkende lichtflitsen om de seconde. Vervolgens is er ook nog de ontspannende muziek, die volgens mij qua decibels boven het geluid van een vliegtuig gaat.
Een massa zwetende, drinkende, dansende, brakende, kussende (en meer!) jongeren, al zit er af en toe ook een 50+ exemplaar bij, waarvan je hoopt dat ze gauw tot rede komen en terug naar hun rusthuis gaan. Een bar, gevuld met alle soorten alcohol die je je maar kunt wensen, aan prijzen die je ver-wenst ( de woordspeling gezien?? Iedereen lachen!).
Om het echt af te maken, de absolute kers op de taart: het podium.
Op zich een vrij onbelangrijk voorwerp, tot er zich vreemde wezens boven op gaan bewegen.
Dat was gisteravond het geval. Gaande van supersensuele (NOT!) mannen zonder hemd en met een strak leren SM-broekje aan,
een hoed nonchalant schuin op de glimmende bezwete hoofden gezet, tot de ietwat beschaafdere versie van het soort "entertainment" dat vele mannen op tijd en stond wel eens durven te downloaden, om zich, uiterààrd, enkel te verdiepen in de anatomie van het menselijk lichaam, zonder bijbedoelingen.
Waar ik dus mee bedoel dat er een groep schaarsgeklede dames hun beste beentje (eufemisme voor "borsten") voor zetten en hun in hotpants gehulde derrières Shakira-op-extasy-gewijs schudden, om die mannen die niet veel gewend zijn een blik te gunnen van wat ze nooit zullen krijgen.
Fantastisch, toch?
Ook was er randentertainment voorzien, in de vorm van enerzijds gewoonweg randdebielen (het soort dronken jongens dat elk dansend meisje beschouwen als loslopend wild, en hun "mannelijk onderdeel" als het geschikte wapen om het wild mee neer te schieten, of mee dood te wrijven, gezien het aantal van hen die tegen je rug komen rijden), en anderzijds enkele meesterlijke travestieten.
Ik ben dol op travestieten! Ze zijn zo ongeloofelijk sexy! Die lange blonde pruiken, make-up waarvan Bassie (je kent m wel, die van Bassie en Adriaan) nog jaloers zou worden, de uitdagend korte rokjes, waarvan je verwacht dat er elk moment iets vanonderuit zal komen "piepen", de diepe inkijk in hun geprefabriceerde borsten, etc etc.
Een ideetje: Het leven zoals het is, de discotheek! Kijkcijfers gegarandeerd!

Goed, over naar normalere onderwerpen.
Gisteren ben k ook met hen (zijnde de mamma, papa, oma en Fabio) naar brescia geweest, om het graf van de opa en overgrootmoeder te bezoeken. Die opa, de vader van mijn gastgezinmoeder, is gestorven toen zij 15 was. Hoe vreselijk! De oma heeft toen helemaal alleen (en in die tijd was dat niet zo simpel) met haar loontje als naaister haar twee dochters grootgebracht en doen studeren. Bewondering alom, graag!
Daarna hebben we efkes Brescia zelf bezocht, wat niet bepaald de moeite waard was. Hun Dom is kleiner dan die van bergamo, nah!

Voor de rest is er niet bepaald veel meer te zeggen, buiten dat ik in het paasverlof (dat hier een week duurt) twee dagen naar een vriendin in Turijn ga, en ook een dagje met het gezin naar Venetie en Verona. Verder vier ik ook gezellig pasen met de familie! Dat gaat hier heel anders, ze verstoppen hier geen eieren, maar geven de kinderen hier een soort reuzegrote chocolade-eieren waarin cadeautjes zitten! Whiej! Chocolade!!
Excuseer, als vrouw zijnde heb ik het recht euforisch te worden als het woord chocolade vermeld wordt.

Nog één dingetje, voor diegenen onder jullie die Victor kennen.
In mijn klas zit namelijk een (vreselijk aantrekkelijke) jongen die qua karakter de perfecte tweelingbroer van Victor is. Al is deze laatste het daar trouwens niet mee eens, volgens hem is hij uniek. Mannelijke ego's, lol.
Om het even over die Vincenzio te hebben (zelfs de naam begint met twee dezelfde letters, het is het lot!), hij is: Heel sociaal, houdt van aandacht, zet vaak de klas op stelten (tot ieders plezier, behalve die van de leerkrachten), heeft een erg groot rechtvaardigheidsgevoel (als hij voelt dat iemand oneerlijk behandeld is of hijzelf een oneerlijke behandeling krijgt, zegt hij er zeker iets over), ...
Geef toe, dat is toch volledig Victor? Qua uiterlijk kan hij niet meer tegengesteld zijn (tis namelijk een echt mediterraans type, nog versterkt door het feit dat hij dankzij zn wekelijkse uitstapjes naar plaatsen als Sardinie, aangezien hij professioneel voetbal speelt, steeds gebruind rondloopt), maar qua karakter doet hij me er sterk aan denken.

Voila, dat was de beschrijving voor deze week!

Un Bacio a tutti!
O btw, de foto's die ik vorige week beloofd had zijn ondertussen upgeload, komt dat zien!

• 25 Maart 2007 - 15:04

Petra:

Mo vint toch, maske, ik wiln ook ekeer de disco activiteiten komen bewonderen zeg ;) Klinkt uiterst interessant :D

• 25 Maart 2007 - 19:12

Victor Titn:

haha
    die kerel wil ik wel eens zien
    ma kblijf erbij, positief of negatief, zo een maken ze maar één keer, ofwel hebben m'n zogezegde wederhelft ergens weggeschonken aan een italiaanse schone moeder voor ik het wist...
    toch wel grappig verhaaltje
    't amusement nog sjjana!
    x

• 25 Maart 2007 - 20:26

Koen:

shana get lik wel niet veel moaten eh : ) , ik , mama en papa zijn waarschijnlijk de enige die al die zever ier lezen (graptje) ja kweet dat droge humor is maja wuk verwacht je van je lieve broertje koen die bijna naar turkije mag joepi!!!!! tot later eh