Voor de geinteresseerden! - Reisverslag uit Azzano San Paolo, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu Voor de geinteresseerden! - Reisverslag uit Azzano San Paolo, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu

Voor de geinteresseerden!

Door: IK

Blijf op de hoogte en volg Shana

10 Maart 2007 | Italië, Azzano San Paolo

Hey Iedereen!

Eerst even voor Lore: de myspace dinges is (denk ik) http://chedipe89.spaces.live.com/default.aspx?_c01_blogpart=myspace&_c02_owner=1&_c=blogpart .

Goed, k zal eens vertellen wat er allemaal in mijn o zo spannende leven gebeurt!
Afgelopen zaterdagavond ben ik met Paola en haar vrienden iets gaan drinken, weinig interessants gebeurd, buiten dat we een maansverduistering gezien hebben.
Ik weet niet of het in Belgie ook zichtbaar was, maar hier dus heel erg goed te zien. Rond middernacht was het op z'n "toppunt", waarmee ik bedoel dat de maan helemaal bedekt was, je zag enkel een soort roze schijnsel.

Zondag was een superzalige dag! Na lang uitslapen ons buiten geinstalleerd, in geimproviseerde bikini (aangezien ik geen heb), met een drankje, boek en zonnebril! Het was namelijk heerlijk warm, de hele dag zon gehad. Dat is toch wel abnormaal? En terwijl het in Belgie waarschijnlijk regende, muhahahaha!
Maandagavond zijn twee vriendinnen van Paola, Anna en Alice, komen eten. Daarna hebben we nog een hele tijd zitten babbelen, t was echt leuk. Die twee zijn trouwens echt knap, niet te doen. Sta daar maar eens als zielig belgje, bij die mediterraanse types! Papa zou er een hartaanval van krijgen.
Enfin, we hebben toen ook afgesproken dat we zondag, morgenochtend dus, met ons viertjes (paola, moi et de amica's) samen ontbijten en daarna gaan we naar de mis! iK wil namelijk perse eens een Italiaanse mis meemaken, en vandaar! Supercool :P.

Donderdag was het hier Dag van de Vrouw, en in tegenstelling tot Belgie waar dergelijke dagen nauwelijks opgemerkt worden, hebben ze hier een zalige traditie! De mannen kopen een boeket mimosa, soortement kleine bloemetjes, voor de vrouwen. Ik heb, toen ik dat die dag ontdekte, ook twee boeketjes gekocht, voor paola en enrica. Samen met de boodschap die ik erbijstak, waren ze alletwee heel erg blij! En dat was hun geraden ook, lol.
Die avond zijn we ter ere van ons, vrouwen, op restaurant gegaan, waar ik een megagrote zeevruchtenpizza heb gegeten in wat het best omschreven kan worden als een "decor van pirates of the carribean". Heel het restaurant stelt namelijk de binnenkant van een schip voor. Als dessert aten we allemaal samen iets superlekkers, een specialiteit van dat restaurant. Het zijn een soort vruchten, aarbeiden, appels, noten, etc, waar het binnenste uit gehaald is en in de plaats daarvan zit er ijs in met die smaak! Iemand ergens in het zuiden van italie maakt deze dingen, naar t schijnt. Allesinds, heel lekker!

Gisteren viel de school goed mee, vanwege onder andere het entertainment van de eeuwig zotte Alice en Maria-Christina. Ze besloten me te laten kennismaken met de Italiaanse muziek, maar eindigden met een eerder karaoke-achtige versie van allerlei Disneyliedjes, in 't Italiaans uiteraard. Zalige mensen!
Sinds deze week zit ik trouwens ook naast een van de knappere onderdelen van onze klas, Davide. Hij heeft helaas zijn pols een beetje gebroken dankzij een valpartij met de fiets, dus moeten wij hem, och arme ons, helpen met dingen als zijn vest uitdoen, etc... hehe.

Even iets anders, die reisjes van WEP naar onder andere Venetie en Firenze gaan niet door vanwege te weinig belangstellenden, maar daar zijn al oplossingen op gevonden! Mijn gastgezin heeft namelijk gezegd dat wij dan wel zelf gaan! En naar Firenze, daar ga ik mischien met de klas naartoe, dat valt nog te bezien. We moeten toestemming krijgen, vandaar. Verder zijn Enrica en ik Emanuele een beetje aan het bewerken om met het Paasverlof, wanneer Paola waarschijnlijk in Barcelona zit, naar Sicilie te gaan. We zien wel hoe ver onze vrouwelijke charmes, gecombineerd, ons brengen!

Verder heb ik niet bijster veel meer te melden, buiten dat ik net een brochure van een sportcentrum heb doorgekeken en de volgende activiteiten wil gaan doen: PIlates (de naam alleen al, zalig!!), want dat is blijkbaar volgens de omschrijving iets dat je helpt je lichaamshouding en zo te verbeteren, en iets dat Acqua Flap heet. Die naam is gewoon té cool, toch? Het is iets dat je in het zwembad doet, en helpt je allerlei tot nog toe onbekende spieren te trainen. K moet nog zien of ik Enrica meekrijg daarnaartoe, met twee is leuker dan alleen!

Dan Laat ik jullie bij deze, hopend dat jullie leven even opwindend is als het mijne (kuch kuch)

Dikke zoen!

  • 10 Maart 2007 - 14:33

    Zopscheetje:

    hoooh,die vruchtjes met ijs klinken zoo lekker,die jongetjes ook,de zon ook,sicilie,venetie(waar wendy van wanten trouwens gisteren te zien was tijdens haar huwelijksaanzoek)shana,je begint er goe mee weg te zijn om ons jaloers te maken!hajaj,prachtig zeg,smiet je mor é,beesje!
    dikke diksmuidse zoenie van marlie X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Azzano San Paolo

Shana

Het Adres: Shana Loones, Via Adamello 27, 24052 Azzano San Paolo (Bergamo), Italia

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 22952

Voorgaande reizen:

28 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: