Italia, la bella - Reisverslag uit Verbania, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu Italia, la bella - Reisverslag uit Verbania, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu

Italia, la bella

Door: IK

Blijf op de hoogte en volg Shana

05 Februari 2007 | Italië, Verbania

Om meer te lezen over drie van de meest freaky en spannende dagen van mn leven, moet je hier zijn! Waarschuwing: tis een lange post, dus bereid u voor met een zak chips, cola, etc etc. Voor wie de foto's wil zien die bij de vorige post niet lukten, ga naar mn space van msn, daar heb ik ze op gekregen.

Laten we maar bij het begin beginnen!
Zaterdagmorgen zijn we nog met de hele groep naar de ochtendmarkt geweest in verbania, en rond half twaalf stonden (zaten) we klaar om onze families te ontvangen. Opeens zie ik daar twee bekende gezichten verschijnen: mijn gastzus Paola en haar vader Emanuele. We babbelden wat, daarna ging elke student met zijn gastgezin aan een aparte tafel zitten om samen te eten. Mijn gastmoeder en broertje waren nog thuis, zij om te kuisen, naar Paola me vertelde, en hij om naar de zwemles te gaan.
Na het eten namen we van iedereen afscheid, snif snif, en daarna begonnen we aan de twee uur durende rit naar "huis".
Daar aangekomen werd ik in een innige omhelzing van de mama het huis binnengehaald, en toonden ze waar ik zou slapen en hoe het hele huis eruitziet en zo. Ik slaap op dezelfde kamer als Paola, en dat valt heel goed mee tot nog toe. na het uitpakken nam Paola me mee voor een kleine wandeling door Azzano San Paolo, en daarna hebben we wat gerust. Na het avondeten, later meer daarover, hebben we ons gedouched en zijn we, het klinkt raar voor een eerste-avondactiviteit, naar een discotheek geweest! Het was de allereerste keer voor mij, en wat voor een keer. We waren er om half elf, maar wat paolo noch mij noch haar ouders had verteld is dat we eerst nog iets gingen drinken in een bar. Ze zijn hier namelijk nogal streng op alcohol en zo. Om half twaalf hadden we met haar vrienden afgesproken, en dat waren: Michaele (is een man, in tegenstelling tot wat je zou denken), Guido, die nogal goed, kuch, overeenkwam met Chiara, Simone, ook een man, en Aziz. Dat is een Italiaan met een Marokkaanse papa en een Franse moeder.
De discotheek was... raar! We hadden een eigen tafel, dat hadden ze vooraf geregeld, en dat was cool. Na een gratis drankje begonnen we te dansen op de housemuziek, dat is iets minder "boenke boenke" dan techno, maar toch nog genoeg om iemands omaatje een hartaanval te bezorgen. Het was eigenlijk echt wel leuk, heb nog nooit op die manier gedanst maar t was echt tof. We kregen, dat hoort bij de tafel, ineens een schotel met druiven, kaas, een heleboel redbulls, nog een soort vodka, glazen met ijs en citroen in, en drinken maar! Zo'n discotheek kost behoorlijk veel, maar Paola heeft voor mij betaald, dat wou ze zo. Wie ben ik om te weigeren, nietwaar?
Een uurtje voor we weg moesten begonnen Paola en die Simone heel opeens te vrijen, t was grappig. Hij is best knap, gewoon niet mijn type. Die Aziz was erg knap, dat had ik natuurlijk wel in de gaten. We hebben een beetje samen gedanst, maar ik wou niks meer dan dat. O trouwens, dit moet ik echt vertellen: Italiaanse mannen zijn ZO anders dan Belgische! In die discotheek, wat ik gezien heb, man man man toch. Ze zien er allemaal uit als homo's, met strakke shirtjes die de helft van hun buik bloot laten, heel erg stekkerig omhoog gezet haar, make-up (!) enzovoort. maar het zijn geen homo's, dat is het rare ervan. Really freaky. En nog zoiets, bij ons dansen de vrouwen, en vele van de mannen staan er een beetje bij te kijken en drinken. Hier dus niet. Nog voordat er ook mar 1 vrouw een stap op de dansvloer had gezet stonden er al vijftig van die fakehomo's op te dansen. Enfin, dat terzijde, om half vier zijn we naar huis gegaan. Simone en paola vormden nog steeds een eenheid, lol. Bij de verplichte afscheidskussen kuste Aziz me volledig onverwacht opeens op de mond, dat vond ik persoonlijk wel grappig. Tsss, mannen.

Enfin, tot zover zaterdag. Zondag bracht de mama ineens pantoffels voor me mee, blijkbaar dragen ze dat hier altijd. Die dag zijn paola en ik naar Bergamo gegaan en heef ze me haar en mijn school getoond en zo. Daarna bracht ik met haar een bezoekje aan hun oma, die echt een schat van een mens is. K vind haar super! Paola zelf is trouwens ook een zalig meisje, ze helpt me enorm met alles. En ze kent totaal geen schaamte, wat best grappig is. Ze loopt hier even vaak met kleren als in enkel een string rond! Maar goed, gisteravond hebben we Polenta gegeten, dat is iets typisch van hier, een soort couscous van mais, maar een stuk steviger. Hoe dan ook, tis lekker. Gisteravond, toen de vader met me doornam hoe vandaag juist zou verlopen qua uren en zo kreeg ik het eventjes.. moeilijk. Net nadat ik terugkwam van het toilet en me weer een beetje in de hand had vroeg de moeder waarom mn ogen zo rood stonden en toen brak de waterval, uiteraard. Zij en paola hebben me toen getroost. Verder hebben we gisteravond nog Amici gekeken, echt een cool programma, een soort mix van idool en Sterren op de dansvloer, of zo. Leuk om te zien.

Deze morgen zijn we om half zeven opgestaan, gedouched, gegeten, klaargemaakt en vertrokken. Eerst paola afzetten en daarna gingen de vader en ik naar mijn school. Ik was supernerveus. Bij de directeur gingen we eerst. Hij is beangstigend. Hij vroeg op zo'n bruuske toon dingen aan me dat ik mn Italiaans er maar wat uit hakkelde, potvolkoffie!
Daarna brachten ze me naar mijn klas, het moment waar ik zo bang voor was. Ik stapte binnen en iedereen glimlachte zo vriendelijk naar me dat ik me meteen op mn gemak voelde. Het zijn erg leuke mensen. Er zijnwel erg grote verschillen tussen de school in Italie en die van ons! het zijn hier enkel de leerkrachten die van van lokaal wisselen, wij blijven gewoon zitten. Ze zitten daar gewoon sms'en te schrijven in de klas, trouwens! verder, ze hebben een bar in die school, ook al hebben ze misschien 300 leerlingen. Dus iedereen haalt daar in de pauze iets om te eten, en eet het dan verder op in de les. Ze eten en drinken hier echt gewoon in de les, zotjes. Mijn lessen zijn van tien na acht tot twintig na een. Pauze rond elf uur, slechts tien minuten. Vandaag begonnen we met geschiedenis, waar ik niks van begreep want de man mompelde maar wat, naar mijn idee. Daarna filosofie, en die mens babbelt al duidelijker, ook al is hij een beetje.. gek.
Vervolgend hadden we gymnastico, turnen, waar ik gezien mijn kledij niet aan meedeed. In het begin zaten er twee meisjes bij me om te babbelen, naar het einde van de les toe zat of stond iedereen rond ons, en niemand keek nog om naar de gymlerares, lol. Het zijn echt toffe mensen, die medestudenten van mij. 13 meisjes en 5 jongens. Een van die jongens is erg knap, maar hij is de ex van een van de tofste meisjes, dus dat betekent "kijken mag, aanraken niet." Na de gym de korte pauze, en daarna hadden ze normaal italiaans, maar nu hadden ze Asemblea. Dat is gewoon een uur waarin ze praktische zaken afspreken, zonder leerkracht. het ging, heel luidruchtig overigens, over nieuwe plaatsen in de klas. Ze trokken namen, maar natuurlijk zat dat ex-koppel bij elkaar. Dat zorgde voor allerlei verhitte debatten, echt weird. vijf minuten erna zijn die weer de vrolijkheid zelve, al lijkt het alsof ze elkaar op het moment zelf allemaal kunnen opeten. Verder moeten we ook nog bespreken naar welke stad we willen op schoolreis. Dat mogen ze hier zelf beslissen! Ook hebben ze al gezegd dat ze eens met de hele groep met me naar Milaan gaan, om me rond te leiden. T zijn hele sociale mensen. Na een supersaaie Italiaanse les (ik zweer je, lessen zijn daar nog saaier dan in Belgie), kregen we de laatste dinges van die dag, kunstgeschiedenis. Ik heb nog nooit zo'n vrouw gezien, buiten in de dragqueenkringen! Ze was een ronde bol make-up, die niet alleen haar hele gezicht en lippen bedekte, maar ook haar tanden. Eek! Voor de kenners onder ons: Het leek op de geschminkte versie van Decuypere! Goed, nu ben ik dus thuis voor de rest van de middag, en ga ik me lekker wat ontspannen! Tot de volgende!

  • 05 Februari 2007 - 14:14

    Sof:

    Waaa, klinkt plezant. En al direct aan de venten zitten, tsk tsk. Remember hoe ik je vertelde niet zwanger te raken?
    Hoe oud is die zus btw?
    koesj!

  • 05 Februari 2007 - 15:47

    Greet:

    Klinkt echt superleuk, ik ben jalooeers!

    Sofie, jij moet niet klappen, jij vraagt ook alweer direct hoe oud de zus is :P

  • 05 Februari 2007 - 15:49

    Greet:

    By the way, wat is er van dat broertje geworden waar je het twee posts eerder over had?

  • 05 Februari 2007 - 16:18

    Petra:

    Waauw, zég, jet doa blijkbaar al (in de zeer korte periode daj doa bent) al veel meegemaakt zeg :D
    En al direct gekust zeg ;) Daar moej ook Shana voor heten he :D
    Allé, gelukkig zijn et daar allemaal sociale menskes enni :D Lijkt me vree geestig daar si :D

    Alli, t'amusement nog ! Da ga wel lukken zeker :D

  • 05 Februari 2007 - 17:50

    Robin :

    hij shanatje
    da ga goet e daar zo te zien ,jamer da ik daar nie ben als ze in haar string loopt ma ja (k zou me nog amuzeren wi ) kus je teer geliefde broertje lol

  • 05 Februari 2007 - 21:41

    Dady:

    hoi shaantje,
    aangezien je al zo vlug gewoon bent om een zusje te hebben zijn je moeder en ik (ja eigenlijk vooral ik) aan het kijken om een filipijns(of zoiets)meisje te adopteren van +/- 18 jaar . groetjes ,die old one

  • 06 Februari 2007 - 16:45

    Por:

    There are happening strange things *krabt haar* weird
    thehe
    amuseer je ;)
    ciao
    X
    Por

  • 06 Februari 2007 - 16:46

    WOLF:

    ik probeer de papa toch te overtuigen om dat filipijns meisje te schrappen- oooof te vervangen door een gael garcia bernal lookalike (k)

  • 09 Februari 2007 - 15:44

    Mama Sofie:

    old one, we hebben genoeg aan 1 shana! (die zo lollig, vrolijk en to the point haar italiaanse avonturen beschrijft)
    groetjes


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Verbania

Shana

Het Adres: Shana Loones, Via Adamello 27, 24052 Azzano San Paolo (Bergamo), Italia

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 22953

Voorgaande reizen:

28 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: