Buongiorno - Reisverslag uit Verbania, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu Buongiorno - Reisverslag uit Verbania, Italië van Shana Loones - WaarBenJij.nu

Buongiorno

Door: IK

Blijf op de hoogte en volg Shana

02 Februari 2007 | Italië, Verbania

Ik zit hier nu al zes dagen, en ze zijn supergoed meegevallen! Voor enkele foto's moet je meer naar beneden toe zijn, maar lees eerst verder! Bericht gewijzigd: de fotos lukken momenteel niet, zodra ik eens meer tijd heb ga ik ervoor kijken!
Een dagschemaatje: 's morgens om acht uur opstaan, of iets later. Om negen uur ontbijten en om tien uur hebben we les. Dit tot half 1, waarna we eten tot half twee. Vrij tot half drie, en dan orientatie (waarover later meer) tot ongeveer vijf uur. Daarna gaan we gaan wandelen of zo, er is altijd wel iets te doen. Eten om half acht, tot rond half negen. Daarna whatever we want, maar niet buiten het hotel.

Dinsdag hebben we de grote bazin van WEP ontmoet, Isea. Die blijft nu hier tot het einde van deze week. We noemen haar de draak, want dat is ze ook. Ze is superboos als we een minuut te laat zijn, terwijl ze zelf al twee keer een kwartier te laat was. Ze is niet bepaald onze meest favoriete persoon. Ze kan mij wel goed verdragen, omdat ik als een van de enige niet als een comateuze kasplant zit tijdens haar orientatie. Francesca, de andere vrouw, die trouwens mijn coordinator zal zijn tijdens deze komende maanden, is heel leuk. Echt een lieve.
Dinsdag was dus een dag zoals hierboven beschreven, woensdag ietske anders. We hadden 's morgens les, maar in de namiddag hadden we al na een uurtje orientatie vrij, en toen zijn we door het stadje gaan wandelen, hebben we heerlijke ijsjes gekocht, wat geshopt, etc. Dan 's avonds is de hele bende op onze kamer gekomen en hebben we Truth or Dare gespeeld. Heel kinderachtig, dat weet ik wel, maar het was leuk! Ik weet nu alleszinds een stuk meer over, even zien, hun seksuele fantasietjes, hun ervaring op het vlak van seks, hun eerste kussen en vrijpartijen, etc etc. Je hoort, het was echt iets voor mij, lol. Er is een meisje, Celeste, en die valt een beetje buiten de groep. Ze gaat nooit mee iets sociaals gaan doen, ze is nogal nerdig en zit heel vaak hier aan de computers. Ze is aardig, daar niet van, maar toch een beetje, geen idee, k vind haar niet zo leuk. Wel, zij koos dus "dare" als optie bij dit spelletje. Dus heeft ze van ons (niet mijn idee btw) tijdens het middageten, waar de hele groep bij was, het nummer moeten vragen van een van de lelijke italiaanse obers die ons bedienen. Die jongen is maar zeventien of zo, dus zn reactie erop was supergrappig, hij wist echt niet wat hij ermee aan moest. Celeste had hem namelijk een briefje gegeven met een paar opgezochte Italiaanse zinnen op, waarin stond dat ze graag zn nummer wou hebben. Het allergrappigste van dit alles is dat ze hem ook effectief leuk vindt, dus om dan voor de hele groep iets dergelijks te doen. Hi-la-risch. Dat klinkt niet erg lief van me, he?
Even over het eten hier, trouwens: het is zo slecht! S morgens valt het allemaal mee, maar s middags en s avonds! Altijd hetzelfde ritueel. 's middags een megabord onsmakelijke risotto, daarna een bord met een of andere gestoomde groente, een paar patattenblokjes en iets van vlees, dat ik al zolang ik hier ben niet heb aangeraakt. Tis echt niet te doen, deze "gang" geeft bijna iedereen onaangeroerd terug, deze middag hebben ze zeker acht volledige biefstukken weer moeten meenemen. Daar kunnen wij niet aan doen, ik snap niet hoe ze zelfs iets als bvb kip zo kunnen verpesten! Na het hoofdgerecht, kuch kuch, krijgen we dessert. Dat is vaak fruit, en af en toe iets van ijs of zo. Stel je er niet te veel bij voor. 's Avonds krijgen we precies hetzelfde ritueel, met dat verschil dat de risotto vooraf dan een groot bord van een of andere pasta is.

Gisteren was een erg leuke dag, 's morgens zijn we met een boot over het lago maggiore gevaren, het Grote Meer, en hebben we drie eilandjes bezocht. Er staan daar echt dorpen op, niet te doen. 's Middags is Amarens gekomen, een Hollands meisje dat hier al vijf maanden zit en haar Italiaans echt vloeiend spreekt. We hadden haar al eerder gezien, ze is ons gaan helpen simkaarten kopen en ze komt vaak op onze kamer, dus het was fijn haar voor de derde keer (of zo) te zien. Ze was erbij voor lunch, en gaf dan na de vrije tijd tijdens de orientatie uitleg over hoe het voor haar allemaal verlopen is hier. Daarna is ze met mij en Laurie meegeweest, rondgelopen in het stadje en zo. Ze is echt superleuk. Gisteren trouwens nog iets minder leuks meegemaakt. Die Australische meisjes, die 14, 15 en 16 zijn, daar kom ik goed mee overeen. Wel, net toen we terug moesten naar de les, kwam er eentje al huilend aan de deur, ik ben toen naar hun kamer gegaan, en daar waren ze alledrie aan t huilen. Zij zijn de enigen die niet goed Italiaans kunnen, echt bijna niks, en ze voelen zich dom in vergelijking met ons, en ze hebben heel veel heimwee. K heb ze dan zo goed en kwaad alst ging getroost en twee van hen mee naar de les gekregen, na een halfuur of zo. Kate, het derde meisje, had zich opgesloten op de wc en wou er niet uitkomen, dus lieten we haar maar. T werd allemaal veel beter na de lunch. Gisteravond hebben ze ook ferm mee zitten zot doen en al, t was leuk.

Vandaag was ook best leuk, een gewone dag met lessen 's morgens en orientatie (en wat voor een orientatie, Isea was niet in een goede bui) in de middag. Daarna zijn we bloemen gaan kopen voor Isea en Francesca, waar ze heel blij mee waren. Deze avond hebben we pizza gegeten, en Amarens was er weer bij. Die zit nu naast me trouwens, dus zal ik ze maar niet te veel ophemelen, lol. Wat er vanavond nog op de planning staat, weet k niet, dat zien we straks wel.

Morgen is het dan zover, de gastfamilies komen. Ik heb de mijne dinsdagavond voor de allereerste keer gebeld, in t Italiaans gesproken, en t ging echt heel goed allemaal. Ben blij dat ik het gedaan heb, de moeder klonk echt lief en ze zei dat ze zich allemaal verheugen om me te zien en zo. We moeten elk onze gastmama een roos geven, dan krijgen we tijd om wat te babbelen en daarna lunchen we met de hele groep. Daarna gaan we elk naar onze huizen. Ik kijk er aan de ene kant enorm naar uit, en aan de andere kant heb ik erg veel schrik.
We zien wel hoe het loopt, geen zin me nu al zenuwachtig te maken.

  • 03 Februari 2007 - 03:47

    Marliess:

    Shana,tklinkt allemaal even leuk en pastaa en pizzaa,mmmm,khoop daj daar hele coole gastfamilie krijgt met lieve mama's en papa's en knappe broertjes en zusjes!En alles waardaj de kans toe krijgt,meepikkken é!!! Geel veel hroetjes uit Belgie,wij missen u reeds al weer ten volle.
    X

    Marlie
    X
    X
    X
    X

  • 03 Februari 2007 - 03:51

    Marliess:

    Shana,tklinkt allemaal even leuk en pastaa en pizzaa,mmmm,khoop daj daar hele coole gastfamilie krijgt met lieve mama's en papa's en knappe broertjes en zusjes!En alles waardaj de kans toe krijgt,meepikkken é!!! Geel veel hroetjes uit Belgie,wij missen u reeds al weer ten volle.
    X

    Marlie
    X
    X
    X
    X

  • 03 Februari 2007 - 12:11

    Greet:

    Cool, ik heb die drie eilanden aan het Lago Maggiore ook bezocht deze zomer! Speciaal é.

    Succes met je gastfamilie!

  • 03 Februari 2007 - 18:31

    Petra:

    Dag mijne schone!
    Blijkbaar ziej daar helemaal je eigen overbesekste zelf :D Ma khad nie anders verwacht van je ;)
    En spannend zeg, da ontmoeten van je familia! Gaje zo komen aandraven naar je mama met da roostje tussen je tanden geklemd :D Haha!
    En Marlies, voel je jezelf zo belangrijk daj twee keer een berichtje moet sturen :D Grapke!

    Allé, au revoitjes e me allerliefste polpettaje!

    Petra

  • 03 Februari 2007 - 20:05

    Sooooofieee!:

    Hei beejb! Ben blij daj je wa amuseert!! Doe ze daar de groeten van me (vooral die mooi bruinharige italiaanse meisjes, yum :P)
    Verjaardag was plezant! Veel bekend volk, weinig slaap, maar zo moet het é. Je had er bij moeten zijn!
    Dik zoensel en knuffel en dergelijke meer (fantaseer zelf maar :P)
    Sof

  • 04 Februari 2007 - 17:21

    Por:

    Shana, je moet terug komen :(
    thehe en nu genoeg met 't melancholische gedoe!
    Eet daar maar een beetje he! Ofschoon ga je zelf met je blote handen een dozijn vissen vangen in de zee , yeah!
    Voor derest : nie te wild (tenzij als je iets wilt 'vangen';) ) en port er maar op los!

    See you soon!
    X
    Por

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Verbania

Shana

Het Adres: Shana Loones, Via Adamello 27, 24052 Azzano San Paolo (Bergamo), Italia

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 22959

Voorgaande reizen:

28 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: