Onder de Spaanse Zon - Reisverslag uit Torrevieja, Spanje van Shana Loones - WaarBenJij.nu Onder de Spaanse Zon - Reisverslag uit Torrevieja, Spanje van Shana Loones - WaarBenJij.nu

Onder de Spaanse Zon

Door: IK

Blijf op de hoogte en volg Shana

28 September 2006 | Spanje, Torrevieja

Hallo everybody!

Hier ben ik weer, wederom met een z die een y is, al typende!
Onze spaanse lessen zijn nu al een week en 4 dagen op route, en k voel me al veel vertrouwder in de taal. Sinds gisteren zit er een nieuwe in onze les, de Hongaarse Tunde, maar wel met een umlaut op de u (vind die toets momenteel niet). Heel vriendelijk meisje/madamtje, ze is 31 jaar maar ziet eruit als 22, ze draagt grappige make-up en heeft onder meer als manicure-persoon gewerkt: my kinda girl! Ze is echter wel beter in Spaans dan ik, en daar krijg ik een gezonde portie concurrentie van, wat weer leidt tot meer streven en inzet van mijn kant, lol. Ze heeft hier een Spaanse Novio (= vriend), dus logischerwijze gaat het haar allemaal wa makkelijker af :D. Het is weer eens wat anders, zon nieuwe persoon om mee te babbelen. Vandaag hebben we, in tegenstelling tot de andere dagen, waarop we veel meer oefeningen en dergelijke maken, bijna constant gebabbeld, van onderwerpen uiteenlopend tot de beste manier om echte Hongaarse goulash te maken tot onze kindertijd, leesgewoonten, enzovoort enzoverder. Heel leuk allemaal!

Nog "nieuws": Inma, kort voor Inmaculacion ( oftewel "onbevlekte ontvangenis"), de directrice van de school, heeft vandaag voor mij naar een dansschool gebeld en info aangevraagd in verband met de dansen en zo. Volgende week maandagavond ga ik eens een kijkje nemen bij de les buikdansen, Yeeha!

Gisteren bekeek ik Lost in t Spaans, dus "Perditos", heel handig, aangezien t een aflevering was die ik al had gezien, zodak ongeveer wist wat ze aan t zeggen waren, daardoor kon ik heel veel van het Spaans begrijpen. Hoor ik daar een applausje, lol?

Vandaag wast weer te heet voor woorden, hehe ( *lacht even, denkende aan alle koukleumers in Belgi+e* ). T was 40 graden in de zon, gekkenwerk dus. Het water in t zwembad is wel zo warm nie meer, daarom ga ik er niet in: 28 graden klinkt mss veel, maar als je uit de warme buitenlucht hier in het water gaat, ist wel even een anticlimax, lol.

Ik wens iedereen die ondertussen aan zn studies en dergelijke begonnen is veel plezier, en charlotte en sofie en zo, maak maar veel vriendne, dan kan ik ze overnemen als ik ga studeren, lol, weer 1 iets makkeliks voor mij, muhahahahhaa.

Dikke ZOEN!!!!

  • 28 September 2006 - 16:22

    Elisa:

    ejla meidj
    kmisnj wi sgat
    allee kga volgend jaar wok vo e weeksje na barcelona met school
    kgaan dan peizn aje
    alle amuseert je nog
    vele zoentjes
    kmisje
    xxx

  • 01 Oktober 2006 - 11:52

    Petra:

    Hey hey
    amaai zeg, da klinkt doa allemaal zeer gezellig.
    En kgan terug salsa dansen (gratis) in Gent. Vree geestig ma jammer dak ga moen een nieuwe danspartner zoeken!
    En gie ga buikdansen ja? cool :D
    Salutjes en dikke kus
    Petra

  • 02 Oktober 2006 - 16:18

    Karin:

    leuk om zo eens de laatste nieuwtjes te weten te komen. Zoals jij nu meer weet over het nieuws in België, verneem ik eens iets wat meer nieuws van mijn lievelingsnichtje...

    veel lieve groetjes,

    j tnte K

  • 04 Oktober 2006 - 12:22

    Sofie:

    Een mail komt bijna jouw richting uit! Maar ik heb teveel te vertellen en te weinig tijd. Maar nu ben ik volop aan het typen ;-)
    Zoensel!
    Sofie
    P.S: vertel over de leraressen *hint hint*

  • 05 Oktober 2006 - 13:11

    Lore Loncke:

    Hey shana!
    Merci voor je briefje, kzal zo snel mogelijk eentje terugsturen.
    meneer caen vant college vroeg of jij,marie en ik eventueel een paar vragen konden beantwoorden voor het tijdschrift vant college!Kheb hem wel gezegd dat je niet zoveel op internet geraakt.Daarom heb ik hem je postadres gegeven. Probeer hem anders toch es een mail te schrijven. Zijn e-mailadres is luc.caen@belgacom.net .
    Massa's groetjes lore uit Thailand xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Torrevieja

Shana

Het Adres: Shana Loones, Via Adamello 27, 24052 Azzano San Paolo (Bergamo), Italia

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 22969

Voorgaande reizen:

28 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: